Belaire Rose 3e best verkochte rose in de USA

  • Geplaatst op
  • Door Belaire Shop Nederland
  • Geplaatst in Over Luc Belaire
Belaire Rose 3e best verkochte rose in de USA

Hoe kan een mousserende wijn in drie jaar tijd uitgroeien van idee tot de nr 3 in Amerika? Door een groeiende schare fans die foto's delen, liken en sharen op social media - vooral Instagram - en door spontane endorsements van internationale beroemdheden. En ja... als de inhoud dan ook gewoon klopt gaat het hard!

Belaire Rosé is de 3e best verkochte rose in Amerika

In het najaar van 2012, ontstond het merk Luc Belaire. Het was het geesteskind van Brett Berish, CEO van Sovereign Brands. Eerst een nieuw idee, maar nu - amper 3 jaar later - is de Belaire Rosé de 3e best verkopende rosé van alle mousserende wijnen en champagnes in Amerika (bron: Nielsen). En dat met slechts 1% distributie, zonder formele reclame en met een marketingteam van slechts 5 personen.

 

Brett en zijn team verfijnen hun sales- en marketingstrategie al sinds de oprichting van Sovereign Brands 15 jaar geleden. In 2014 verkochten zij Armand de Brignac, beter bekend als "Ace of Spades", aan Jay-Z. Ze hadden ook een deelbelang in het beroemde Cognacmerk D'Ussé en verkochten dit weer aan Bacardi.



Succes via social media, fans en beroemdheden

Volgens Daniel Mazier, Brand Marking & Communications Manager van Luc Belaire, rust het succes op 2 peilers (qua marketing): social media en steun van beroemdheden. Er is veel tractie rondom Belaire op social media en vooral op Instagram.

 

"It's been a great tool for us to communicate with our fans. Not just being able to share product news directly with our audience, but to have unofficial spin off accounts that are fan-managed. They amplify our content." - Daniel Mazier

 




Belaire zien is Belaire willen en Belaire kopen is daarna feest

Sommige gebruikers hebben wel duizenden volgers. Zij re-posten de Belaire content, maar maken ook zelf originele content rondom dit merk. Niet alleen verspreiden zij de naam Belaire en creëren zij vraag naar het product, Belaire gebruikt de berichten (en de reacties daarop) ook om inzage te krijgen in wat mensen leuk vinden en waar er vraag is naar deze bubbels.





Dankzij de community kon Belaire in 3 jaar tijd uitgroeien van concept tot de snelst groeiende premium bubbel. Beroemdheden en ‘influencer marketing’ hebben hierbij uiteraard ook een rol gespeeld. Celebrities, professionele sporters en muziektalenten hebben luxe artikelen en de ambitieuze lifestyle die bij mousserende wijnen en champagne hoort altijd al omarmd.

 

"I think they also naturally gravitate to brands and organizations that feel like an extension of their brand, or that they have an authentic connection with." - Daniel Mazier

 


A photo posted by Luc Belaire (@officialbelaire) on



Beroemde fans die Belaire laten zien in hun video’s (zoals bijvoorbeeld Rick Ross) en social media vergroten de betrokkenheid van de online community. Maar dit zijn niet de typische sponsordeals, want ze krijgen er niet voor betaald.

 

"We are not buying relationships, or paying to sponsor events. We simply support our friends and those who support us. We are there to help these influencers celebrate career achievements, and they know that our doors are always open to them and their extended network with no strings attached other than the expectation that the loyalty and love we show them is returned." - Daniel Mazier

 

Belaire Brut met zeevruchten


Uiteindelijk is het de inhoud die telt

Wanneer een beroemdheid een nieuwe drank promoot en fans deze vervolgens kopen, zou het succes snel uitdoven als de inhoud van de fles de belofte niet kon waarmaken. Gelukkig voor Luc Belaire hebben zij twee kwaliteitswijnen in hun assortiment:
 



De wijnen zijn fris, fruitig, toegankelijk, geschikt als aperitief, voor bij de maaltijd en uiteraard helemaal op zijn plaats bij een knallende party. Niet te zoet, niet te droog, heerlijk bubbelend en qua prijs zeer redelijk. Gewoon fijn om in huis te hebben om jezelf af en toe te verwennen of te serveren aan de spontane visite. Daarom extra voordelig te koop per doosje. Dat komt altijd wel op.
 

Bestel Luc Belaire Brut »

Bestel Luc Belaire Rosé »


Bron: Brain Roberts, Huffington Post

Belaire bestellen

Clubs, feesten en bedrijven

Grote afnames worden beloond. Mail ons voor een offerte.

Veilig en snel verzonden

Verzekerd verzonden in speciale 'breukvrije' verpakking (*)

Veilig & vertrouwd

Je betaling vindt plaats in een veilige omgeving.