Klantenservice
1 Contact
1.1 Hoe kan ik contact opnemen met Belaire.nl?
Je kunt ons via het contactformulier rechts een bericht sturen of gebruik maken van één van de mogelijkheden die je vindt op onze contactpagina.
2 Online Luc Belaire bestellen
2.1 Hoe verzilver ik een cadeaucode?
Als je een cadeaucode hebt gekregen (zoals deze nu bijvoorbeeld loopt voor de Luc Belaire Snapback Cap actie) dan kun je die verzilveren in je winkelmandje. Dat is de allereerste stap van het checkout proces, vóórdat je daadwerkelijk begint aan het afronden van je bestelling. Zoek het veld "Code cadeaubon", vul daar de code in precies zoals je hem hebt gekregen en klik op de button "Verzilveren". Daarna kun je verder met de checkout.

2.2 Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
Alle prijzen die we in de webshop communiceren zijn inclusief BTW. De BTW wordt wel apart weergegeven op de factuur zodat deze ook bruikbaar is voor de BTW administratie.

Wanneer je als bedrijf een offerte opvraagt dan gaan we uit van de prijzen exclusief BTW en tellen pas na de totaaltelling de BTW erbij op.
2.3 Kan ik ook zonder account bestellen?
Als klant kún je een account aanmaken, maar dat is zeker niet verplicht. Je kunt ook als gast een bestelling plaatsen en de gegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van je bestelling invullen.

Je hoeft niet bang te zijn dat we je ongevraagde mails toesturen, want dat zullen we nooit doen. We versturen je alleen de berichten die nodig zijn voor je bestelling zoals de orderbevestiging, betaalbevestiging en verzendbevestiging. Onze nieuwsbrief ontvang je alleen als je je daarvoor hebt aangemeld.

Het voordeel van een account is dat je hiermee gemakkelijk je bestelling kunt volgen en je eigen gegevens kunt inzien en wijzigen. Ga hiervoor naar 'Registreren' rechtsboven op de reguliere pagina's en klik daarna op 'Account aanmaken'. Daarna kun je je gegevens invullen.

Andere voordelen zijn dat je met een account sneller door het betaalproces heen loopt, een verlanglijstje kunt aanmaken en opslaan en toegang krijgt tot ons handige ticketsysteem waarmee we gemakkelijk met elkaar kunnen communiceren (alle gegevens en bestellingen staan dan bij elkaar).

Je hebt daar zelf ook een totaaloverzicht van al jouw gegevens en eerdere bestellingen.


Een account aanmaken biedt dus vele voordelen, maar is niet verplicht.

Je kunt ook afrekenen als gast.
2.4 Krijg ik een factuur?
Wanneer je je bestelling in onze webshop plaatst ontvang je binnen enkele minuten automatisch een orderbevestiging per e-mail. Een officiële BTW factuur volgt later wanneer de betaling is verwerkt. Wanneer je de factuur eerder wilt ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice.
2.5 Over de productfoto's
Op onze productfoto's staat naast de aangeboden fles Belaire soms ook een gevuld glas. Dit om een idee te geven van de grootte van de fles. Tenzij anders vermeldt wordt dit glas niet meegeleverd. Hetzelfde geldt voor andere illustraties op de productfoto.

Onder 'specificaties' vind je altijd de inhoud van de aanbieding terug, zodat je precies weet wat je kunt verwachten.
3 Problemen bij het bestellen
3.1 Ik heb geen orderbevestiging ontvangen
Enkele minuten na het afronden van je bestelling wordt automatisch de orderbevestigingsmail naar het opgegeven e-mailadres gestuurd. Wanneer je deze na een uur nog niet hebt ontvangen kunnen er twee dingen aan de hand zijn: (1) Je hebt een typefoutje gemaakt in je e-mailadres, (2) de e-mail is in je spamfolder belandt of (3) we hebben een storing.

Controleer daarom je spamfolder om te zien of je daar onze e-mail kunt terugvinden. Wanneer je de mail daar inderdaad terugvindt haal dan de spammarkering weg om dit in de toekomst te voorkomen. Je kunt ook ons domeinadres "whitelisten" of een filter aanmaken in je mailprogramma om dit te voorkomen.

Vind je de mail niet terug, mail of bel ons dan zodat we kunnen uitzoeken wat er aan de hand is.
3.2 Mijn betaling met iDeal lukt niet
Er kan een iDeal storing zijn bij de bank waarbij je bankiert. Je kunt wachten tot de storing is opgelost (duurt meestal niet lang) of per bankoverschrijving betalen. Je vindt onze bankgegevens op de pagina 'betaalmethoden'. Vermeldt bij je betaling het volledige ordernummer.
3.3 Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten / Inloggen lukt niet
Als je al eerder een account hebt aangemaakt bij Belaire.nl, maar je wachtwoord vergeten of kwijt bent kun je dat eenvoudig achterhalen. Onder het inlogscherm vind je de link "Wachtwoord vergeten?". Als je daarop klikt wordt gevraagd naar het e-mailadres dat je eerder bij je registratie hebt gebruikt. Vervolgens wordt je wachtwoord - mits het e-mailadres bij ons bekend is - automatisch per e-mail toegezonden.
4 Betalen
4.1 Ik wil alsnog met iDeal betalen
Soms kiezen klanten voor rembours of overschrijving per bank en realiseren zich dan dat het sneller is om per iDeal te betalen zodat de bestelling direct verwerkt kan worden. Wanneer dit bij jou het geval is hoef je alleen maar een e-mail te sturen en we zorgen dat je een betaallink krijgt toegestuurd waarmee je je bestelling kunt betalen.
4.2 Kan ik ook achteraf betalen?
Onze methode voor betaling achteraf is via rembours. We vragen je hiervoor een bijdrage in de kosten. Bij rembourszending betaal je in contanten aan de pakketbezorger (pinbetalingen zijn niet mogelijk). We behouden de mogelijkheid je een voorschot van 50% te vragen alvorens we je bestelling verzenden.
5 Verzenden en bezorgen
5.1 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
De meeste bestellingen kunnen wij binnen dezelfde werkdag of de volgende werkdag verzenden. In sommige gevallen staat bij het product een afwijkende levertijd vermeldt. Deze kan variëren. In die gevallen geldt de genoemde levertijd. Wij zullen zoveel mogelijk proberen je bestelling in één levering te bezorgen. Bij verschillende levertijden binnen je bestelling, geldt daarom de langste levertijd. Echter, heb je je bestelling op een specifieke dag nodig, omdat het een cadeau is of omdat je een feest geeft bijvoorbeeld, zet dit dan in het commentaarveld dat je aantreft tijdens het bestelproces of geef ons even een belletje om te informeren naar de mogelijkheden. We houden daar dan zoveel mogelijk rekening mee.

Klik hier voor meer informatie »
5.2 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Kun je je bestelling niet ontvangen op je eigen adres, vul dan bij tijdens het bestelproces een ander verzendadres op dan het factuuradres (stap 1).

Je kunt er voor kiezen om het naar een DPD Parcelshop te laten versturen waar je het dan ophaalt. Er is er altijd wel eentje bij jou in de buurt en ze hebben ruime openingstijden.
5.3 Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
De reguliere bestellingen in onze webshop worden overgedragen aan onze bezorgpartner DPD. Je ontvangt een pakketcode (track & trace) waarmee je het transport kunt volgen. Als je deze code hebt ontvangen kun je in 99% van de gevallen jouw bestelling de eerstvolgende werkdag verwachten.

Op de ochtend van de afleverdag ontvang je van DPD per e-mail (en ook per SMS als je ons je mobiele nummer hebt doorgegeven) een tijdvak van 60 minuten. De bezorger streeft ernaar om binnen dat tijdvak bij jou te zijn.

Bovengenoemde Predict-service wordt nu alleen ingezet bij levering op privé-adressen op werkdagen.

Klik op de link hieronder voor meer informatie over de levering, wat je moet doen als je voorziet op het aangegeven tijdvak niet aanwezig te zijn en wat de vervolgstappen zijn als de bezorger niet kan afleveren. 

Klik hier en lees verder » 
6 Annuleren, herroepen en retourneren
6.1 Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Je kunt je bestelling annuleren door contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan per e-mail en via ons ticketsysteem. Klik bovenaan deze pagina op 'Mijn account' en daarna op 'Mijn tickets'. Geef hier aan wat je precies wilt annuleren en het daarbij behorende ordernummer.

Het kan voorkomen dat een bestelling al verwerkt en verstuurd is als je het annuleert. In dat geval kun je het na ontvangst retour sturen binnen de daarvoor gestelde voorwaarden (zie onder 'Hoe kan ik een bestelling retourneren?').
6.2 Hoe kan ik een retour aanmelden?
Consumenten kunnen een retour aanmelden via het herroepingsformulier (dit is niet van toepassing op leveringen aan bedrijven).
6.3 Hoe kan ik een bestelling retourneren?
Wij willen natuurlijk dat je tevreden bent en streven daar ook naar via uitgebreide productinformatie op deze website. Je krijgt van ons 14 kalenderdagen bedenktijd na ontvangst van je bestelling. Indien je toch niet tevreden bent met je bestelling kun je deze aan ons retourneren. Uitgesloten van recht van retour zijn gepersonaliseerde producten die bijvoorbeeld gegraveerd of bedrukt zijn. Natuurlijk moeten de artikelen in onbeschadigde staat verkeren en ongeopend zijn. Omdat specifieke bewaarcondities nodig zijn om mousserende wijnen in goede staat te houden kunnen deze dranken niet retour worden genomen.  

Volg voor het retourneren onderstaand stappenplan: 

1) Log rechtsbovenin de website met je account en klik op 'inloggen'. Als je wachtwoord niet geldig is klik dan op de link 'Wachtwoord vergeten?' en haal het nieuwe wachtwoord op uit je mailbox. Klik dan op 'Mijn bestellingen' en selecteer je bestelling. Klik onderaan op de button 'Retourneren', selecteer het aantal, selecteer de reden en actie, vul eventueel een opmerking toe en klik op 'verstuur'. Loop je hierbij tegen vragen of problemen aan stuur ons dan een mail.

2) Wij ontvangen dan jouw retourmelding en controleren deze. De status is daarna 'goedgekeurd' of 'afgekeurd'. Als de retourmelding is goedgekeurd ontvang je van ons een retouridentificatienummer. We komen het artikel bij je ophalen of vragen je het per post retour te sturen (instructies daartoe vind je hieronder). Stuur nooit producten retour zonder vooraanmelding en stuur alleen de producten retour welke je hebt aangemeld.

3) Print de factuur die je per e-mail hebt ontvangen en schrijf achterop je het retouridentificatienummer en je bankgegevens (naam en rekeningnummer). Stop deze kopie in de doos (hergebruik de doos waarin het werd bezorgd).

4) Pak het product zorgvuldig in zoals je het ook ontvangen hebt.

5) Adresseer het pakket aan Belaire Shop Nederland en gebruik het adres dat je vindt op het verzendlabel van de doos. Vermeld het ontvangen retouridentificatienummer duidelijk op de buitenkant van de doos.

5) Stuur het pakket binnen 14 kalenderdagen na ontvangst naar ons op en bewaar het Track & Trace nummer (begint met '3S') goed dat je bij verzending van PostNL ontvangt. Wil je zekerheid? Verzend het pakket dan aangetekend. Dat kost binnen Nederland slechts € 1,30 meer en het is gelijk verzekerd. Tot 10 kilo betaal je bij Post NL € 8,05 en tot 30 kilo is dat € 13,70.

6) Na ontbinding kun je er op rekenen dat het aankoopbedrag binnen 14 dagen wordt geretourneerd. Let op: de verzendkosten voor het terugsturen komen wel voor eigen rekening. 

(*) Retourzendingen worden geaccepteerd als het artikel binnen 14 kalenderdagen retour wordt verzonden, de verzenddoos is voorzien van een geldig retouridentificatienummer, het product onbeschadigd en ongebruikt is en de oorspronkelijke verpakking en de eventuele verzegeling eveneens onbeschadigd zijn. Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet aangenomen. Als je buiten de gestelde voorwaarden een artikel terugstuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.
6.4 Ik heb een klacht, hoe kan ik die melden?

Wij doen er alles aan om jou als klant in alle tevredenheid van dienst te zijn. Heb je in het uitzonderlijke geval toch een klacht, dan kun je deze schriftelijk indienen bij onze klantenservice. Verstuur je klacht per post of e-mail onder vermelding van je naam, adres, woonplaats en wanneer van toepassing je ordernummer. Onze contactgegevens vind je op deze pagina

Zodra we je bericht hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. 

Een definitief antwoord ontvang je binnen zeven kalenderdagen na de ontvangstbevestiging. We streven naar klanttevredenheid en zullen samen met jou zoeken naar een passende oplossing. Mochten we er niet uitkomen dan staat het je vrij het geschil voor te leggen aan de externe geschillencommissie die er vervolgens een uitspraak over zullen doen. 

Luc Belaire Rose laten bezorgen

[Terug naar boven]
Neem contact op
* Verplichte velden

Clubs, feesten en bedrijven

Grote afnames worden beloond. Mail ons voor een offerte.

Veilig en snel verzonden

Verzekerd verzonden in speciale 'breukvrije' verpakking (*)

Veilig & vertrouwd

Je betaling vindt plaats in een veilige omgeving.